بلاگ

چگونه در رایتینگ ایده پیدا کنیم؟

چگونه ایده های جذاب برای رایتینگ آیلتس پیدا کنیم؟

یکی از نگرانی های زبان آموزان این است که سوال رایتینگ بخش دوم را باز کنند و هیچ گونه ایده ای نداشته باشند. تولید ایده در تسک ۲ امتحان رایتینگ بسیاری از زبان آموزان را نگران میکند، در صورتی که این گونه نباید باشد. این ترس کاملا طبیعی است، اما راه حل های ساده ای برای این مساله وجود دارد. این پست به شما کمک خواهد کرد به ایده های بهتری برای سوالات تسک ۲ فکر کنید.

1ـ آشنایی با موضوعات رایج در Writing: حداقل ۲۰ موضوع رایج و پرتکرار در آزمون آیلتس را مطالعه کنید و کلمات مربوط به آنها را به خوبی یاد بگیرید.در واقع هرچه دایره واژگانی بیشتری داشته باشید ایده پردازی در نوشتن قطعا برای شما ساده‌تر می‌شود.

2– برای رسیدن به ایده های جذاب از خودتان سوال بپرسید:
یکی از راه‌های کاربردی برای رسیدن به ایده برای آزمون آیلتس سوال پرسیدن از خودتان است. با استفاده از کلمه‌های پرسشی پایه‌ای (چگونه، چه‌کسی، چه‌چیزی، چرا، چه‌موقع و کجا) از خودتان سوال بپرسید. جواب‌های این سوالات به شما درباره‌ی اینکه چه بگویید، قطعا ایده میدهند. بنابراین بهترین توصیه این است که سعی کنید تا جایی که میتوانید انواع مختلف سوالات را از خود بپرسید.سوالاتی که با “چه‌ موقع” و “کجا” شروع میشوند، حتی اگر بدیهی نباشند، میتوانند ایده‌های جدیدی برای رایتینگ آیلتس به شما بدهند.

3– ایده های خود را سازماندهی کنید:
توجه کنید که Writing شما نباید بیشتر از سه پاراگراف اصلی (بدنه مقاله) داشته باشد و هر پاراگراف توضیح یک ایده می باشد. بنابراین بیش‌تر از دو یا سه ایده لازم نیست. بسیاری از مقاله های آیلتس به دلیل آن که داوطلب سعی میکنند ایده‌های زیادی را در آنها به کار بگیرند خوب نوشته نمی شوند. شما باید ایده ای را انتخاب کنید که مطمئن شوید کاملا با سوال مرتبط است وهمچنین میتوانید آن را با دلیل و مثال توضیح دهید حتی اگر بهترین ایده‌ی شما نباشد. بسیاری از مقاله های آیلتس (بخش دوم رایتینگ آیلتس) نمره مطلوبی دریافت نمی کنند چرا که موضوع اصلی مشخص نبوده و ایده‌ها سردرگم هستند. بنابراین قبل از اینکه نوشتن را شروع کنید، باید مشخص کنید دقیقا چه نوع ایده‌هایی دارید.

نکته پایانی:
توجه کنید که با یک برنامه‌ریزی مدون است که ایده‌های ناب به ذهن شما خطور می‌کند. شما بعد از درک سوال سعی کنید تمام آن چیزی را که به ذهنتان می رسد بر روی کاغذ بیاورید. آزمون آیلتس از یک سری موضوعات خاص استفاده می‌کند که تنوع این موضوعات در کتاب‌های کمبریج IELTS Cambridge  مشاهده می شود و با مطالعه آن ها می توان با این موضوعات آشنا شد.  همچنین استفاده از ویدیوهای آموزشی در وبسایت هایی همانند یوتیوب و مشاهده ی نمونه های نوشته شده در اینترنت از طریق سرچ Sample IELTS writing question؛ مطالعه ی روزنامه های انگلیسی،  گوش دادن به اخبار و مطالعه ی زیاد کتاب و در واقع بودن در معرض حوادث روز جهان قطعا می تواند به شما کمک کند. متن هایی که مطالعه می کنید از ساختارهای گرامری متنوعی تشکیل شده است. با دقت بیشتر هنگام خواندن متن میتوان کاربردهای واقعی و طبیعی ساختارهای گرامری را مشاهده کرد و با یادداشت برداری و تمرین این ساختارها، در نگارش خودتان هم از آنها بدرستی استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
Share on telegram
Share on twitter
Share on facebook

هنوز عضو نشده اید؟ نام‌نویسی